De recreatieruimte annex koffie- en eetzaal van zorgcentrum De Blanckenborg in Blijham raakte van het ene op het andere moment onbruikbaar door een enorme scheur in de vloer. Dat betekende flink wat werk aan de winkel. Deze onverwachte kostenpost stond een andere wens overigens niet in de weg: een complete vernieuwing van de toch al wat verouderde inrichting van de zaal. En dus werd het budgettair passen en meten.
Geld inzamelen
Een nieuwe inrichting bleek een grote wens van velen en dit was hét moment: de vloerbedekking en het vaste podium moesten er toch al uit. De medewerkers en vrijwilligers van De Blanckenborg staken de handen flink uit de mouwen om geld in te zamelen. Zo deden zij een beroep op subsidiefondsen en dreven er op een goede middag zo maar duizenden badeendjes in de vijver achter de Blanckenborg: het was een badeendjesrace met verloting. Al die acties leverden een mooi bedrag op, waarvan met wat goede wil best wat te maken moest zijn.
Inschrijving
Ondertussen lag er een rapport van een adviesbureau met daarin prachtige stijlen, thema’s en kleurstellingen. Een probleem: uitvoering van het plan zou de beschikbare gelden in zeer ruime mate overschrijden. En dus benaderde De Blanckenborg enkele partijen voor een inschrijving, waaronder Interoffice.
Meedenken binnen beschikbaar budget
“Bij de inschrijving viel meteen op dat Interoffice de enige partij was die binnen het beschikbare budget kon of wilde meedenken”, vertelt directrice Herma Fridrichs van De Blanckenborg. “De mensen van Interoffice bekeken het plan dat we hadden laten maken, luisterden goed naar onze wensen qua stijl en zochten op allerlei fronten naar alternatieven. Het mooie vond ik dat die alternatieven in veel gevallen ook nog eens veel praktischer in waren in gebruik door onze bewoners en onderhoud.”
Resultaat van de projectinrichting
“De inrichting is dermate praktisch dat de zaal te gebruiken is voor meerdere doeleinden”, zegt Fridrichs. “En wat ik ook best bijzonder vind: Interoffice is een onderneming die kan én wil samenwerken met andere bedrijven. Zo bestelden wij bij een ander bedrijf gerestaureerde oude kasten die goed passen bij onze huiskameruitstraling. Dankzij goede samenwerking is alles heel goed op elkaar afgestemd. En dat Interoffice in het kader van maatschappelijke betrokkenheid ook nog een stukje sponsoring deed, is wat ons betreft de kers op de taart.”
Branche
Zorg
Plaats
Blijham
Architect
Anita Drent Interieurdecorateur Dokkum
Diensten
Projectinrichting, recreatiezaal
Fotografie
Jeroen Helmers
“ Dankzij Interoffice ziet onze nieuwe multifunctionele zaal er fantastisch uit. Door goed luisteren en meedenken over alternatieven werd realisatie voor ons betaalbaar. ”